8 Ocak 2016 Cuma

Hoya pachyclada (Red Corona)

Çok sevdiğim ve yetiştirmeyi çok istediğim bir türdü. Zaten bu fotoğrafa bakınca bile al beni diye çağırıyor :)

hoya-pachyclada-red-corona


Bana ilk geldiğinde; köklü ve toprakta, gayet güzel bir bitki idi. 
Ama, toprakta yetiştirme korkum yine gerçek oldu ve iyi giden bitkiyi, bir sabah baktığımda
yapraklarını dökmüş olarak buldum. Dökülmeyene dokunduğumda da kendiliğinden düştü zaten :(
Tabi ki, hoyalarda kök çürümesinin çok yaygın olduğunu biliyordum. Ama bu kadar kısa sürede başıma geleceğini tahmin etmemiştim. Sonuç; bitki öldü :(


07.07.2014
Yapraklar öylece kopup, düşmüş :(

kok-curumesi


Kök çürümesi ; önceden, nasıl olur bilmiyordum, sadece tarif edildiği kadarı ile gözümde canlandırmaya çalışıyordum. Bu sefer canlı canlı şahit oldum. Sağlıklı ve kalın kökler yerine, incecik - ip gibi kökler kalmış. Sebebi, çok sulama !!!

Bu fotoğrafta sağlıklı görünen kökler, aslında sağlıklı değil. Tutup çektiğim zaman hemen koptular çünkü.

hoyalarda-kok-curumesi



Pes etmek yok tabi, hele de çok sevdiğiniz bir türse...
Tekrar edindim. Bu sefer de köklü geldi, ama garanti olsun diye hemen lav taşına aldım. Bu gün görüyorum ki; doğru karar vermişim :)

05.08.2014
Çok küçük, yine de umut verici. Çünkü gayet sağlıklı ve sıkıntı yok.

Hoya-pachyclada-red-corona-celigi


Çok net çekememişim ve yanılmıyorsam 2015 bahar aylarındaki görüntüsü olması lazım. Gayet güzel, sorunsuzca gelişiyor.

Hoya-pachyclada-red-corona-gelisimi

21.07.2015
İlk tomurcuk-lar... büyük heyecan... ama ben tatile gideceğim ve göremeyeceğim :( (mi acaba :) ) Öyle üzülüyorum ki, çok istediğim bir tür ve o muhteşem kokusunu hissetmek istiyorum...

Hoya-pachyclada-red-corona-tomurcugu

Hoya-pachyclada-red-corona-tomurcuklari



09.08.2015
Yetiştim ... öyle mutlu oldum ki :) Tatilde bile hiç aklımdan çıkmadı. Oğlumdan, durumu hakkında hep bilgi aldım ve dönüşte nihayet gördüm :)
Hoya pachyclada (Red Corona) nın çiçekleri muhteşem güzellikte... Koku; insanı mest ediyor, öyle güzel kokuyor ki !!!

Hoya-pachyclada-red-corona-cicegi


Veeee, bir de sürpriz :

Şimdi burası biraz karışık :D
Fotoğrafları düzenlerken benim bile aklım karıştı....

Toplam 4 çiçek açacak.
2 si zaten açtı.
2 tane daha tomurcuk var.
Ve açacak olan biri, açan birinin içinde :D

Hoya-pachyclada-cicek-icinde-tomurcuk

Hoya-pachyclada-cicek-icinde-tomurcuk



Ağustos 2015
(Fotoğraflarını görünce bile keyif alıyorum... )



Hoya-pachyclada-red-corona-cicegi

Yazmadan geçmeyeyim ; oldukça yoğun bal (nektar) üretiyor. Hatta; bir seferde, neredeyse bir çay kaşığının yarısından fazlasını doldurdu :) 
Çok da lezzetli. İnsan sanki parfüm yiyormuş gibi hissediyor :D  

Hoya-pachyclada-red-corona-nectar



Açmaya az kalmış...

Hoya-pachyclada-red-corona-tomurcuklari


Ve diğer görselleri ;

Hoya-pachyclada-red-corona

Hoya-pachyclada-red-corona

Hoya-pachyclada-red-corona

Hoya-pachyclada-red-corona


Son durum ise : Çiçekler döküldüğünden itibaren, bitki neredeyse uykuya yattı. 2 yaprak çıkardı ama onlar da sağlıklı değil. Şu an hiç bir gelişim göstermeden bekliyor ...

6 yorum:

  1. Merhaba,
    Blogunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim. Bitkileri çok severim ve mümkün olduğunca yetiştirmeye calışırım. Mum ciceginin gorseli de en sevdiklerimdendir. Bir kaç kez denedim ama olmadı bu resimleri gorunce tekrar denemk isteği oluştu bende😊 blogunuzu takibe başladım sizi de kendi bloguma beklerim 😊 dunyaevirenkleri.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz diyor ve güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum :)
      Bence; tekrar ve tekrar denemeye değer. Umarım bu denemede başarılı olur, o büyük keyfi siz de hissedersiniz :)
      Hemen bakıyorum... :)

      Sil
  2. Bir arkadaşımın yorumu :
    (Hoya pachyclada (Red Corona)
    Bu kadarmı güzel anlatılır yarabbiciğim...
    ne güzel ışık tutmuşsun biz hoya sevdalılarına
    Teşekkürler Meleğim

    Saygılarımızla,
    Asu)

    Çok çok teşekkür ediyorum Asu :)
    Amacım bir yandan günlük tutmak, bir yandan da küçücük de olsa faydalı olabilmek. Hoş geldin :)

    YanıtlaSil
  3. ne güzel ve faydalı bie yazı olmuş seni yeni keşfettim sizi google + dn takibe aldım bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  4. takipteyim bana da buyrun :)bayansekerr.blogspot.com

    YanıtlaSil

Yorum yazdığınız için teşekkür ediyorum !