16 Aralık 2015 Çarşamba

Hoya bella


Porselen gibi bembeyaz bir yüzey....şeffaf ama canlı bir pembe.... çok çok hafif, neredeyse hissedilmeyen, ama oldukça hoş bir koku. Bu; Hoya bella'nın tarifi :)


hoya-bella



2013 yılında, küçük bir çelik olarak geldi. Hemen diatomite köklendirmek için diktim. Diatomitin, toprağa göre avantajı, bana göre yani, az mı su verdim yoksa çok mu derdi yok. Çift kap sistemi ile yetiştiriyorum. Dış kısmında şeffaf plastik bir kap var. Suyu net olarak görüyorum ve eksildiği ya da bitmek üzere olduğu zaman tamamlıyorum. Bu ortamda yetiştirme konusunu ayrıca yazayım :)



diatomitte-hoya-bella





Temmuz 2013 deki hali; gayet iyi gidiyor. Köklendi ve gelişmeye başladı.

hoya-bella



Tarih olarak tam hatırlayamıyorum ama gelişmesi gayet güzel gidiyor. Derken.....

hoya-bella



Nasıl olduysa kırmızı örümceğe yakalandı. Bitkiyi bol su ile yıkadım. İlaçlama yaptım. Aslında örümceklerden kurtuldu. Ama bir türlü toparlanamadı ve uzun bir süre hiç gelişim göstermedi :(

En sonunda da çeliklemek zorunda kaldım. Aldığım çeliklerden ise bir tanesini yaşatabildim.
.
.
.
Hoya severlerle 23 Haziran 2014'te Ankara'da yaptığımız bir toplantıda, bir arkadaşımız Hoya bella çeliği verdi sağolsun.

hoya-bella-celigi



Çelik olarak kurtarabildiğim diğeri de iyi bir gelişim göstermeyince, bunu suda yetiştirmeye karar verdim.
Bu konuda hiç bir bilgim olmamasına rağmen, denemek istedim... Evi, bildiğimiz soda şişesi oldu :)


30.06.2014
Suda gayet güzel köklendi ve büyümeye başladı.
Bu arada; kurtardığım çeliğin, köklerini kestikten sonra, onu da bu şişeye aldım. İkisi beraber büyüyecek.

suda-hoya-bella
suda hoya bella



Köklenip, sürgün verene kadar sadece su, köklendikten sonra ise, eksilen kısmı besinli su ile tamamlamaya devam ettim.

05.02.2015 ve bu halde. Gayet iyi gidiyor. Hiç suyunu tazelemedim. Yani; suyu boşaltıp, tekrar doldurmuyorum. Eksilen kısmı besinli su ile tamamlıyorum, o kadar.

suda-hoya-bella


Temmuz 2015
Hoya severlerin beklediği en muhteşem anlar.... 
Çiçek açmaya başladı. Fotoğraflarına çok bakmıştım ama yakından ilk defa görüyorum. O kadar güzel ki.... Pürüssüz, düz bir yüzeyi var. Pembe rengi ise, şeffaf olmasına rağmen hem çok canlı hem de rengi çok hoş. Koku; çok yakından, neredeyse burnumu dayadığım zaman alabiliyorum. O kadar hafif ki... Ama bana güzel kokan sabunları hatırlattı :) Sevdim !


Açacak, daha açmamış, açılıyor, açmış... 
4'ü bir arada :)

hoya-bella


Muhteşem.....

hoya-bella-cicegi



hoya-bella-flowers
hoya-bella-flowers


Hoya bella, çoğunlukla 6-8 çiçek açıyor. İstisnalar hariç tabi. Bu da bir istisna oldu galiba :) 
2,5 luk ......

hoya-bella



Çiçekler bittiği zaman, baktım ki artık kökler çok gelişmiş ve soda şişesinin özellikle ağız kısmı dar geliyor. Yarım litrelik cam süt şişeleri var, ağız kısmı da oldukça geniş. O şişeye transfer oldular. Değişim yaparken suyunu döktüm, hafif yosunlaşan kökleri suyun altında yıkadım ve taze su doldurarak büyük şişeye aldım. 


Bir müddet beklemede kaldı. Şimdi ise; sürgün veriyor, yaprak büyütüyor veee yeni tomurcuklar geliyor :)


22.12.2015 güncel görüntüsü.

suda-hoya-bella



hoya-bella-surgun-ve-tomurcuklar
Hoya bella sürgün ve tomurcuklar



Ve şişe içindeki köklerin görünümü :)

suda-hoya-bella-kokleri


1 yorum:

Yorum yazdığınız için teşekkür ediyorum !