19 Aralık 2015 Cumartesi

Hoya blashernaezii

Kokusuz, ama çan şeklindeki limon sarısı çiçekleri ile gönül fetheden bir tür !



hoya-blashernaezii


Yaklaşık 2,5 yıl önce (2013 yılında), ortak sipariş ile gayet sağlıklı olarak yurt dışından geldi. Geldikten hemen sonra, şansımı arttırmak için ikiye böldüm ve ikisini de ayrı ayrı pet bardaktaki diatomite diktim.


Şansıma ikisi de hayata tutundu ve ikisi de büyümeye başladı. 


hoya-blashernaezii




Aradan geçen zamanlarda fotoğraf çekmedim galiba, çünkü bulamadım eski fotoğraflarını.


İkisini de ayrı ayrı büyütmektense, aynı saksıya yine diatomite diktim. Çok güzel uyum sağladılar.

Ve;


8 Ağustos 2015 te ilk tomurcuk ve ardından da ilk çiçek geldi.


hoya-blashernaezii



Gece ilk açtığı an,


hoya-blashernaezii




Ertesi gün.... 
Tam açılmış ve tam olarak rengi belli. Çok sevdim. Tek eksiği bana göre kokusu. Çiçeklerin açık kalma süresi ise 3 gün. 


hoya-blashernaezii


hoya-blashernaezii


hoya-blashernaezii


hoya-blashernaezii


hoya-blashernaezii




Ekim 2015'te tekrar çiçeklenen blashernaezii, bu defa 2 tane açtı.


hoya-blashernaezii



hoya-blashernaezii




Hoya blashernaezii diatomitte olmasına rağmen, susuz kalmaya hiç tahammül edemiyor. Hemen sürgün kurutuyor. Dış kaptaki su azaldığı an ilave yapıyorum.

Yaprak gelişimi genelde düzgün ve normal boyutlarda. 

Cephe olarak; kuzey-doğuda. Yazın sabah güneşini 3-4 saat alırken, kışın yön değiştirdiği için hiç güneş almıyor. Ev genelde sabit bir ısıda ve 19-20 derece civarında.

Ve güncel hali... Artık baharı bekliyoruz :)


hoya-blashernaezii



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazdığınız için teşekkür ediyorum !