10 Aralık 2015 Perşembe

Hoya krohniana (Eskimo)

Hani ilkler unutulmazdır, özeldir ya...

Hoya krohniana (Eskimo)  benim için özel bir tür.


Bana ilk geldiğinde yetişkin bir bitki idi. Hemen yeni saksısına ve toprağa aldım.


hoya-krohniana-eskimo



"Toprağa aldım"ı özellikle vurguluyorum. Çünkü; ben toprakta bitki bakımı yapamıyorum ! Yaklaşık 4-5 yıldır bitkilerle ilgilenmeme rağmen, topraktaki nemi ayarlamayı öğrenemedim :( Ne zaman su vermem gerektiğine bir türlü karar veremiyorum. Böyle olunca da, bitki ya susuzluktan kuruyarak ya da fazla su verdiğim için çürüyerek ölüyor.


Suyu sevmeyen, ama toprağının da çok kurumaması gereken bir tür olduğunu öğrendim. Bir şekilde idare ettik ve bu güne geldik;

30.03.2014

hoya-krohniana-eskimo



Bir müddet sonra ilk tomurcuğunu verdi. Ama yanılmıyorsam  bitki o kadar güçlü değildi ki, ilk dört denemesinde tomurcuklarını döktü. Bu da aynı çiçek sapından 5. denemesi ;

hoya-krohniana-eskimo



Nihayet 2014 yaz aylarında çiçek açmayı başardı.


Bir yandan yeni çiçek sapı ve tomurcuklarını büyüterek, çiçek sayısını da arttırdı.


Tomurcuk hali. Açması için çok az kaldı;

hoya-krohniana-eskimo-cicegi



Açarken yakaladım;

hoya-krohniana-eskimo-cicegi




 Ve tam açmış hali;

hoya-krohniana-eskimo-cicegi



Hoya krohniana (Eskimo)  bu yüzden benim için özel. Yani; çiçeğini gördüğüm ve o mis gibi kokusunu kokladığım ilk tür ! ! !

hoya-krohniana-eskimo-cicegi



Aslında küçük çiçekli ve küçük yapraklı hoyaları çok sevemedim nedense. Ama öyle türler var ki aralarında, asla vaz geçmem diyor insan. Bu da onlardan biri. 

Çiçekleri küçük olmasına rağmen, kokusu o kadar güzel ki.... Yanından ayrılmak istememiştim ilk açtığında.




Burada bir noktaya değinmek istiyorum. Alttaki fotoğrafta yapraklar azıcık solmuş bir halde görünüyor. Bu türün özelliği imiş. Çiçek açtığı dönemlerde yapraklarda böyle bir sorun oluşuyor, sanki susuz kalmış gibi bir izlenim veriyor. Ama daha sonra toparlıyor kendini. Zannedersem gücü çiçeklere veriyor. Sebep bu olabilir diye düşünsem de, emin değilim :)

hoya-krohniana-eskimo-cicegi



Yukarıda bahsettiğim gibi; toprakta bir süre sonra ciddi sıkıntı yaşamaya başlayınca bitkiyi çeliklemek zorunda kaldım. Bir çok çelik çıktı tabi. Hepsini köklendirdim ve elimde fazla olduğu için, bazılarını hediye, bazılarını da ücretli olarak arkadaşlarımla paylaştım. 


Bir tanesini de su içinde yetiştirme kararı aldım. İyi ki bu kararı almışım diyorum, çünkü çok güzel uyum sağladı.

Örnek :)

suda-hoya-krohniana-eskimo



suda-hoya-krohniana-eskimo


suda-hoya-krohniana-eskimo



Ve bu gün; 10.12.2015

Daha da büyüdük ve tekrar çiçek açmaya hazırlanıyoruz. Mekan yine aynı; ilaç şişesi :)

suda-hoya-krohniana-eskimo



suda-hoya-krohniana-eskimo

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazdığınız için teşekkür ediyorum !