23 Aralık 2015 Çarşamba

Hoya mathilde

Hoya mathilde : yaprakları küçük - benekli, çiçekleri göze görünür şekilde büyük ve ağır bile denebilecek kadar güzel bir koku...


Kasım 2012'de, 2 gözlü, 3 yapraklı minicik bir çelik olarak geldi bana. Hemen diatomite diktim, bu ortamda bakımı çok daha kolay geliyor çünkü bana.

hoya-mathilde


(Bunu daha sonra ayrıca yazarım, ama şimdilik kısaca özet geçeyim.
Diatomitte köklendirilen mum çiçeğine besin nasıl verilir ;


Köklenip sürgün verene kadar sadece su, sürgün vermeye başladıktan sonra ise formülü ; ilk sulamada 1/4 besinli su, ikinci sulamada 2/4 besinli su , üçüncü sulamada 3/4 besinli su ve dördüncü sulama ve sonrasında tamamen besinli su.....  olsa da, o kadar dikkat etmedim açıkçası. Bu formül bana ait değil. Bizlerden çok daha önce hoyalara gönül vermiş, onları sevmiş ve yetiştirmiş tecrübeli arkadaşlarımızın önerisi. Ben de onlardan öğrendim yani !!! )




Kendi halinde, ilk başlarda ağır ağır, ama sağlıklı olarak büyümeye devam etti.
Temmuz 2013'teki fotoğrafı. 

hoya-mathilde



27.03.2014'te ise, yani yaklaşık 8 ay sonra bu durumda. Çok da büyümüş ve gelişmiş sayılmaz :(
Çünkü; bir yandan büyümeye çalışırken, bir yandan da köklerini geliştiriyor :)

hoya-mathilde



04.04.2015'te ise, yavaş olan büyümesi hızlandı ve bu duruma geldi.

hoya-mathilde



09.08.2015  (yaklaşık olarak 3 yaşında) deyim yerindeyse.... çıldırdı :) 
Bir yandan yeni sürgünler, diğer yandan bol tomurcuk... Kesin sayısını bilmiyorum ama tomurcuk sayısı 20'ye yakın vardı herhalde. 


hoya-mathilde


Ve artık açmaya başladı...

hoya-mathilde-cicekleri


hoya-mathilde-flower


hoya-mathilde-flowers



İlk açtığında çok çok açık yeşil olan çiçekler, biraz zaman geçtikçe beyaza döndü. Genel olarak böyle midir, yoksa aldığı ışık ile alakalı olarak bende mi öyle oldu bilmiyorum. Ama hoşuma gitti bu renk geçişleri ! 

hoya-mathilde-flowers



Eğer mum çiçeği (hoya) seviyorsanız ve bu türü henüz edinmemişseniz, mutlaka edinmenizi tavsiye ediyorum. 

hoya-mathilde-flowers


2 yorum:

  1. Maşallah cok güzeller ben birtek bildiğimiz mum çiçeği var sanıyordum ama arastırdıkca nekadarda çok çeşitleri varmış çok şanslısınız bu güzelliklere sahip olduğunuz için inşallah ilerde bende birtane de olsa bu güzellerden birine sahip olurum bol çiçekli günler

    YanıtlaSil
  2. Hem yorumunuz hem de güzel dilekleriniz için teşekkür ediyorum :)
    1 tane ile başlanıyor... ve devamı geliyor. İstediğiniz türlere sahip olabilmeniz dileğiyle... :)

    YanıtlaSil

Yorum yazdığınız için teşekkür ediyorum !