20 Aralık 2015 Pazar

Cep telefonu ile makro çekim yöntemi.

Bu makro çekim yöntemini uygulamak çok basit ...


Ama; çok işlevsel, çok pratik diyebilir miyim ? Aslında hayır !

Kesinlikle elinizi titretmemeniz gerekiyor, ki bu da çok zor. Sabitleme imkanınız olursa, o zaman biraz daha iyi çekimler elde edilebilir diye düşünüyorum.


hoya-serpens



Belki çok bilinen bir yöntemdir. Ama ben yeni yeni öğrenince denemek istedim.
Bu konuda paylaştığım tohumları, aynı yöntemle fotoğrafladım.

Peki nasıl yapıyoruz ?





İhtiyacımız olan 2 malzeme var.

1- Çocukların oynadığı oyuncak lazerler vardır ya, bir tane ondan lazım. Mecburen kıracağız ya da bozacağız, içindeki mercek bize gerekli. En basit olanından, yani ışıklı felan olmayacak. Hepsinin içinden bu mercek çıkmıyor çünkü.

Örnek:

oyuncak-lazer




Lazerin uç kısmından, bu mercek çıkıyor, bize lazım olan bu parçası. Fotoğrafta büyük göründüğüne bakmayın, küçücük bir şey.


mercek




2- Bildiğimiz siyah tel toka. Tabi bir de telefon :)


siyah-tel-toka




Merceği, tel tokanın ucuna takıyoruz ;


siyah-tel-toka-mercek





Bu tokayı da, bir bant yardımı ile, cep telefonu kamerasını tam ortalayacak şekilde, telefona bantlıyoruz. Hepsi bu :)


cep-telefonu-mercek





Çekmek istediğiniz her ne ise, telefonu ona oldukça yaklaştırmanız gerek. Ve dediğim gibi elinizi mümkün olduğunca titretmemeye çalışın.

Aslında bu yaptığımız aparat, bir nevi büyüteç görevi görüyor.

Bir kaç örnek paylaşayım, telefona yapıştırıp, fotoğraf çekmeden olmazdı... :)



Bu fotoğrafı normal olarak çektim. Diatomit üzerindeki yosunlar. Gözle görmesi gerçekten zor...


diatomitteki-yosun




Bu ise, makro çekim olarak...


yosun





Yosunun güzelliğine bakar mısınız :) Bayağı bayağı kökleri bile var ...


yosun-fotografi




Başka bir örnek...


diatomitteki-yosunlar





En minik Hoya serpens yaprağı :)


hoya-serpens-yapragi




Hoya serpens yaprak detayı.


hoya-serpens-yaprak-detayi





Bu ise, hydroton üzerinde birikmiş olan kireç görüntüsü.

Dener misiniz bilmem. Ben merak ettim denedim... :)


kirec-goruntusu



2 yorum:

  1. Çok ilgi çekici bir konu olmuş. Paylaşım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğiniz ve yorumunuzu esirgemediğiniz için, ben teşekkür ederim Sn. Viola Hoyas.

      Sil

Yorum yazdığınız için teşekkür ediyorum !