29 Aralık 2015 Salı

Hoya pubicalyx "royal hawaiian purple"

Hoya Pubicalyx "royal hawaiian purple" oldukça hızlı büyüyen, sorunsuz, çiçekleri çok çok güzel kokan bir tür !

Tabi bu durum; belki yetiştirme ortamı ile ilgili de olabilir, emin değilim. Çünkü diatomitte ve yaklaşık 1 litrelik saksıda.

Tam tarihi hatırlamıyorum, yanılmıyorsam Ağustos ya da Eylül 2012 de bana gelmiş.

İlk geldiğinde ve ben Hoya yetiştirme konusunda henüz çok tecrübeli değilken, keybederim korkusu ile çelik aldım, yani yedekledim. İkisi de yaşadı ve bir tanesi hediye edildi.

İlk geldiği an ;

Hoya pubicalyx (royal hawaiian purple)



Hatırlayamadığım diğer ayrıntı ise; toprakta olanı mı hediye ettiğim :) Çünkü ben toprakta yetiştiremem ve şu an bende olan anacım  diatomitte. 

Çoğunlukla, yapılmaması gerekse bile, gelen bitki eğer toprakta ise, kök kısmını kesip yeniden topraksız ortamda köklendirmeye alıyorum. Çünkü toprakta köklenmiş bitkinin, köklerini topraktan arındırıp, topraksız ortama almak biraz sıkıntılı geliyor bana. Öğrendik ki; topraksız ortamda organik malzeme olmaması gerekiyor. Yani kökleri topraktan tamamen arındıramazsam ileride sıkıntı çıkar ve bitkide çürüme meydana gelebilir diye korkuyorum. Belki yersiz bir korku, deneme yapmadım çünkü. Ama elimde değil :)


Bu fotoğrafın da tam tarihini hatırlayamıyorum. Büyük bir ihtimalle 2013 yılı olması gerekiyor. 
Diatomite aldığım ilk andan bu güne kadar aynı saksıda, hiç değiştirmedim. Bu ayrıntı neden önemli ? Son fotoğrafta paylaşacağım güncel görüntüsünü görünce, hak vereceksiniz :)

İç kısımda görünen, lacivert, kare saksı ! 3 yıldır aynı saksıda !

Hoya pubicalyx (royal hawaiian purple)


28.03.2014
Zannedersem kök kısmı iyice gelişti ki, artık boyu uzuyor ve bol bol yaprak veriyor :)
Saksı biraz daha net olarak görünüyor bu fotoğrafta.



28.10.2014
Baktım olacak gibi değil, habire büyüyor, ona yeni bir mekan ayarladım ; sebzelik :D
Arada sadece 7 ay var, ne kadar da gelişmiş ...

Hoya pubicalyx royal hawaiian purple


05.02.2015
Gelişimi hiç duraksamadan devam ediyor. Hoya pubicalyx royal hawaiian purple' ın en önemli özelliği yeni çıkan yaprakların, her zaman olmasa bile, bordo renkte olması. Severek seyrediyor insan o yaprakları :)
Hoya pubicalyx (royal hawaiian purple)

Hoya pubicalyx (royal hawaiian purple)




Peki; artık 2,5 yaşında, hiç çiçek görmeyecek miyiz :(
Tabi ki göreceğiz :)

İlk çiçeği ve devamında diğerleri ard arda geldi.
Çok sevdim. Çünkü; rengi çok güzel, çiçek öbeği oldukça büyük - göze de hitap ediyor, kokusu mükemmel...

Çiçek rengi biraz aklımızı karıştırdı aslında. Daha koyu renk açması gerekirken, daha açık tonda açtı. Ama internette araştırma yapınca, bu renkte açanlar da olduğunu gördüm. Yetiştiği ortama, aldığı güneş ya da besine göre değişiyor zannedersem çiçek rengi. 

Temmuz 2015
Maalesef açan ilk çiçeğin yanında değildim. Oğlumun çektiği fotoğraf ve koku tarifi ile yetinmek zorunda kaldım :)

Hoya pubicalyx (royal hawaiian purple)


Diğer fotoğraflarından bazı örnekler ;

Hoya pubicalyx (royal hawaiian purple)

Hoya pubicalyx (royal hawaiian purple)

Hoya pubicalyx (royal hawaiian purple)

Hoya pubicalyx (royal hawaiian purple)

Hoya pubicalyx (royal hawaiian purple)


Aynı zamanda bu tür, ilk defa tohum aldığım tür oldu. Tohum konusunu detaylı olarak yazmıştım :)


Ve güncel görüntüsü ile şimdilik noktayı koyayım. Tam bir anaç bitki oldu !

İlerleyen zamanlarda, farklı gelişmeler olursa, yine bu konuda, konuyu güncelleyerek paylaşacağım :)

Hoya pubicalyx (royal hawaiian purple)


2 yorum:

  1. tşk ederim meleğim senin deneyimlerin benim gibi ne yapacağını bilmeyenlerin kazancıdır sağol:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Şerife abla, yorumun için ben teşekkür ederim :)
      Toprak konusunda çok yardımcı olamıyorum maalesef :( Ama; hangi konuda başarılı isem, en azından o konularda yazmaya devam edeceğim. Belki, küçücük de olsa faydam olur :)

      Sil

Yorum yazdığınız için teşekkür ediyorum !