25 Kasım 2015 Çarşamba

Hoya (Mum Çiçeği) Türlerim

 

hoya-flowers


Yetiştirmeye çalıştığım Hoya (Mum çiçeği) türlerim ;



Hoya Albiflora
Hoya Archboldiana (Pink)
Hoya Australis
Hoya Bella (Albomarginata)  (ÖLDÜ :( )
Hoya Benguetensis
Hoya Buotii
Hoya Calycina (Stargazer)
Hoya Carnosa (Tohumdan yetişen)
Hoya Caudata Big & green leaves (original clone, without spread on leaves)
Hoya Caudata “Gold”
Hoya Cembrae 
Hoya Compacta 'regalis' albomarginata
Hoya Cystiantha (IML-1638) small white flowers
Hoya Danumensis
Hoya Dennisii
Hoya Endauensis
Hoya Finlaysonii
Hoya Globulosa
Hoya Ilagiorum
Hoya Imbricata var. basi-subcordata
Hoya Inflata
Hoya Imperialis (Red)
Hoya Kerrii "Permanent Yellow"
Hoya Kerrii (Spot leaf)
Hoya Krimson Queen
Hoya Lockii
Hoya Macrophylla (Albomarginata)
Hoya Magnifica
Hoya Megalaster (Big beautiful leaves with dark red flowers)
Hoya Minibelle
Hoya Mirabilis
Hoya Nicholsoniae
Hoya Obavata
Hoya Parasitica Lao
Hoya Patella (Pink)
Hoya Polyneura
Hoya Serpens
Hoya Shepherdii
Hoya Sigillatis
Hoya Sümbül Kokulu
Hoya Sunrise
Hoya 'sweet-scent'
Hoya aff. Thomsonii (Sold as H. aff. Iyi) Long hair cover on leaves
Hoya sp. (Gunung-Gaiding) very beautiful, tri-color leaves
Hoya sp. (EPC-301) Black leaves Prachinburi, East of Thailand
Hoya sp. (NS 05-240)
Hoya sp. (SR-2010-049) Fraser Hills
Hoya sp. 'Phu Wua' (Northeastern Thailand)
Hoya Thailandica (North Thailand)
Hoya Thomsonii (Small splash leaves)
Hoya Undulata
Hoya Wallichii from Johor Bahru






Önceden bende olup, artık bende olmayan türlerim :(



Hoya Balaensis 
Hoya Bella 
Hoya Biakensis 
Hoya Blashernaezii 
Hoya Cinnamomifolia (Hoya Glabra ! )  
Hoya Densifolia 
Hoya Diversifolia 
Hoya Elliptica 
Hoya Fusco Marginata
Hoya Griffithii
Hoya Krohniana (Eskimo) 
Hoya Lacunosa (Heart shaped) 
Hoya Naumanii 
Hoya Pachyclada (Red corona)
Hoya Pandurata 
Hoya Patella (White)
Hoya sp. (Biak) aff. Biakensis 
Hoya "Super Eskimo" best selevtion from us, Fully splash leaves
Hoya Verticillata 
Hoya Waymaniae


12 yorum:

  1. Ne kadar çok çeşidi varmış. Çocukken evimizde vardı. Mum çiçeği olarak bir onu bilirdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok fazla çeşidi var, hatta bendeki türler, var olan türlerin 5 te 1 i kadar sadece :)

      Sil
  2. Ben de 11 çeşit var ve bakımları için zor zaman buluyorum. Bunlarla ayrı ayrı ilgilenmek gerekiyor. Hepsinin karakteri farklı çünkü. Sizi bu çalışmanızdan dolayı tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoş geldiniz Serkan bey. Geç cevap verdiğim için kusuruma bakmayın lütfen :(

      Zaman istiyor, emek istiyor... haklısınız.
      Açık söyleyeyim, ben her biri için farklı bakım ortamı oluşturmadım. Ben onlara değil de, onlar bana uyum sağlamak zorunda kaldı. Evin konumu, aldığı ısı - ışık, verilen besin ve büyüyeceği ortam açısından :) Böyle olunca, çiçek açtırmakta zorlandığım türler olsa da, genel olarak sıkıntı yok diyebilirim.

      Bu türleri edinirken, sarmaşık olduklarını ve olabildiğince büyüyeceklerini de unutmamak gerekiyor tabi. Minicik gelen bir bitki, zamanla evde kendisine yer bulmada zorlanabiliyor :) :)

      Her şeye, her zorluğa rağmen, çok seviyoruz onları. Var olan türlerinizin sizi üzmeden, sağlıkla büyümeleri dileğiyle...

      Sil
  3. Maşallah ☺ toplam kaç türünüz var?

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim :)
    Son gelenlerle birlikte, 75 - 80 civarı oldu. Liste yapmadım henüz :(
    Konuyu da güncellemem gerek aslında. Giden türler de oldu, artık bende olmayan...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, baya bir çeşit hoyalarınız varmış, öncelikle bu kadar bitki ile uğraştığınız için teşekkür ederim. Bende bir kaç gün önce elime geçen 5 hoya çeliğini plastik pet bardak içinde diatomite dikim, bakalım köklenme nasıl olacak. Daha önce hiç hoya yetiştirmediğim için bu bitkiler ile ilgili hiç tecrübe ve bilgim yok, bakıp göreceğiz artık. Bu çeliklerin 1-2 yapraktan fazla yapraklı olması sorun olur mu yoksa 1-2 yaprak haricindeki fazla yapraklarını kesmem gerekir mi?
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Shadow Man :)
      Ben de yorum yazdığınız için teşekkür ediyorum. Listemi aslında uzun süredir güncellemedim. Gidenler oldu, yeni gelenler var... Biraz karıştı türler tabi :)

      5 çeliğin hepsi aynı tür mü acaba ? Eğer değilse, bir türü yedeklemek için bölüp, o şekilde de köklendirmeye alabilirsiniz. Kaç yapraklı, yani kaç gözlü bilmiyorum. Ama zararı olmaz. Biraz fazla güç harcarlar, ama köklenirler yine de.

      Diatomitte köklendiriyorsanız, sonrasında toprağa uyum zorluğu çekebilir deniyor. Bence, köklendikten sonra, aynı ortamda bakımına devam edin derim. Hiç zorluğu yok çünkü :)
      Köklendikten sonra, toprağa alacağım diyorsanız da, o zaman lav taşını öneririm size. Uyum sorunu olmuyormuş.

      Miş ve muş kullanıyorum, çünkü ben toprakta bakım yapmıyorum. Toprak tecrübem maalesef yok :(

      Sil
  6. 4 değişik tür olduğunu söylemişti veren kişi ama yapraklarına baktığım zaman 2 tür gibi görünüyor. Artık zamanla belli olur sanırım. Bende zaten topraksız olarak yetiştirmeyi düşünüyorum. Toprak olurca su kontrolünü sürekli takip etmek gerekiyor. Benim gibi çalışan ve sürekli evde olmayan biri için zor toprak durumu. Şimdilik köklenirceye ve diatomit özelliğini kaybedilceye kadar diatomitte tutmayı düşünüyorum. Sonra biraz daha büyük bir saksı ve lav taşı, perlit ve hydraton oluşan 3 lü bir karışıma dikmeyi düşünüyorum. Sizce nasıl olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lütfen ve lütfen size bu hoyaları kim gönderdi ise, isimlerini mutlaka öğrenin ve bitkileri etiketleyin :( Çünkü yapraktan tanımak , eğer bariz özellikleri yoksa, çok çok zor olabiliyor. Nasıl çiçek açar, nasıl bir ortam ister, nem sever mi, güneş ister mi, serin mi sever.... tüm bunları takip edebilmeniz için isim çok önemli :)

      Diatomitte başlarsanız, orada sürekli devam edebilirsiniz. Diatomit, özelliğini kaybeden bir malzeme değil :) Belki zamanla saksı büyütmeniz gerekebilir, o zaman da var olan diatomitleri dökmeden, kenar kısımlarına ilave yapabilirsiniz. Benim fikrim ; 3'lü karışım yapıp, farklı bir ortama almanıza hiç gerek yok :)

      Sil
  7. Gülen hanım, 2 sefer mesaj yolladım gitmedi mi yoksa siz mi görmediniz anlıyamadım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, yeni gördüm mesajlarınızı :( Ya bildirim gelmedi ya da ben gözden kaçırdım maalesef :(

      Sil

Yorum yazdığınız için teşekkür ediyorum !