19 Şubat 2016 Cuma

Hoyalarda (Mum çiçeklerinde) Saksı Hazırlama ve Çeliği Lav Taşında Köklendirme

5 Kasım 2015

Yöntem 100 de 100 böyledir, doğrudur demiyorum. Sadece ben nasıl bir uygulama yaptım, onu paylaşmak istiyorum sizlerle.

Hırdavatçıdan aldığım kalın ( 4 mm. ) galvaniz teli, yaklaşık 1'er metre olarak kestirdim (1,5 metre de olabilir. Sizin tercihinize ya da bitkinin çok gelişen bir tür, büyük ya da küçük yapraklı bir tür olmasına göre değişebilir) Uçlarına dikkat ! Çok sivri ve keskin. Mutlaka gazete sardırırım aldığım zaman.

Eve getirdikten sonra bu şekli veriyorum. Uçlarına yine çok dikkat. Ciddi yaralanma olabilir, çünkü şekil vermek oldukça zor !




Telin kalınlığını, örnek olsun diye kalemle karşılaştırdım,



Saksı olarak, bu miniği kullandım. Standart su bardağı yine ölçü olsun,



Kullandığım lav taşı kahverengi ve siyah karışık. Boyutu bu kadar,



Telleri, delmiş olduğum saksıya karşılıklı olarak geçirip, uçlarını pense ile yukarı kıvırarak sıkıştırdım. Yine çok dikkat !



Saksının altına, kalın çiviyi ocakta ısıtarak bol delik açtım. Yanlara ise, tabandan yarım cm yukarısına, karşılıklı olarak 4 delik daha açtım,



Telleri üstten plastik kelepçe ile sabitledim ve saksım hazır,



Saksının altında, dış kap olarak kullandığım plastik kap örneği, (şeffaf olduğu için, ışık aldığında içindeki su yosunlaşıyor, sık sık yıkamak lazım. Ama, su miktarı çok rahat gözlenebildiği için bunları tercih ediyorum )



Saksının dibine bir avuç kadar lav taşı koydum,



Çeliğin sap kısmı uzun ve yapraklara yakın kısımdan köklenmeler başlamış. Bu yüzden yan olarak tutuyorum çeliği ve incitmeden yavaş yavaş lav taşı ekliyorum,

(Örnek olarak Hoya Caudata Gold dikimi yaptım. Çelik sapı daha kısa ise, biraz daha lav taşı ekleyip, sap kısmının uzun ya da kısa oluşuna göre ayarlama yapıp dikebilirsiniz.)



Saksının ağız kısmına kadar lav taşı doldurdum. Elimin ulaşamadığı yerler için en büyük yardımcım, eğik uçlu cımbız. Onunla da az olan yerdeki taşları tamamlıyorum,



Ve sürgünleri de tellere sardırıp, sabitledikten sonra işlem tamam.

Lav taşlarını önceden sıcak su ile yıkadığım için, sadece soğuk su tuttum üstünden. Kum kalmasın diye. Altına da 2,5 cm kadar sadece su koydum, sürgün verene kadar, sadece eksildikçe su ilave edeceğim ve artık heyecanlı bekleyiş başlıyor.




Veeeee,
1 Şubat 2016 ...

Kocamaaaan bir yaprağımız var artık.
Yaprağı büyütmeden önce, bana geldiğinde üzerinde var olan 2 adet çiçek sapı hareketlendi. Tam çiçek göreceğim diye sevinmişken, o vaz geçti ve yaprak büyütmeye karar verdi.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazdığınız için teşekkür ediyorum !