16 Eylül 2016 Cuma

Hoya hypolasia

Hoya hypolasia'yı,  internette hoyalar hakkında araştırma yaparken, gördüğüm çiçek fotoğraflarına hayran olarak tanıdım.
O kadar güzel fotoğrafları çekilmiş ki... Hayran olmamak mümkün değildi zaten.

hoya-hypolasia

Nedense, hoyalarda yeşil yapraklara sarı rengi çok yakıştırıyorum. Bu da tam aradığım ve çok beğendiğim bir tür olarak alınacaklar listesinde yerini aldı.

Uzun bir bekleme döneminden sonra nihayet, toprakta, köklü, toplam 3 göz , 2 büyük ve 2 küçük yaprak şeklinde, minik bir fide olarak bana ulaştı. O kadar sevindim ki anlatamam. Bir yandan da biraz nazlı olduğunu okudum, ki bu beni çok tedirgin etti ...


Temmuz 2013
Sürgün ucunu kuruttu. Zaten tedirginim, hele de toprakta hoya yetiştirme konusunda... Bu hiç iyi olmadı tabi .

hoya-hypolasia


Acaba saksısı mı küçük, susuz mu bıraktım, nemini mi ayarlayamadım derken, büyük saksıya almaya karar verdim.
Anlaştık galiba...

Kasım 2013
Minik yapraklar büyümüş, 2 yaprak ve bir sürgün de vermiş. İyi gidiyoruz. 
Sulama işi hala benim için sıkıntılı...

hoya-hypolasia


29.3.2014
İdare ede ede bu güne gelmişiz, çok şükür.

hoya-hypolasia

Bundan sonra bulabildiğim 2 fotoğraf daha var. Arada fotoğraf mutlaka çekmişimdir, ama bulamadım.

Toprakta bakım yapamayınca diatomite almışım. Nasıl aldım, ne zaman aldım hatırlamıyorum. İyi ki de almışım diyorum şimdi. Toprakta kalsaydı muhtemelen durumu iyi olmayacaktı...

hoya-hypolasia

hoya-hypolasia


2015 yılında 3 çiçek sapı büyüttü. Fakat tomurcuklar sürekli toplu iğne arkası kadar olup dökülüyordu. Hiç açmadı.


2016 yılının bahar aylarından itibaren bir çok çiçek sapı çıkarmasına rağmen, yine büyütemeden dökmeye başladı.  Eyvah dedim, gerçekten de nazlı ve zor açan bir tür galiba....

17 Haziran 2016
Evde tüm camları açarsam olacağı buydu. Cereyan yapınca, bulunduğu yerden sere serpe yere düşmüş. Ona mı üzüleyim, yere dökülen suya ve diatomitlere mi karar veremedim. 

hoya-hypolasia


Derledim, topladım, az da diatomit ilavesi ile, bu sefer camdan biraz daha uzağa aldım.

E ne olduysa bundan sonra oldu zaten. Hoya hypolasia'nın büyümeyen tomurcukları büyümeye başladı. Öyle heyecan ve korku ile bekliyorum ki, acaba dökecek mi diye diye ... 3 tane, 5 tane çiçek sapı da değil üstelik. 13-14 tanesi birden hareketlendi. 

Bundan sonra yazacak pek bir şey yok zaten :) Sadece bol bol tomurcuk, çiçek, çiçek öbeği fotoğrafı...

Dilerim; bu türü beğenen kim varsa, aynı manzarayı görmesi dileğiyle ....


7 Temmuz 2016 ve sonraki günler :)

hoya-hypolasia


hoya-hypolasia


hoya-hypolasia


hoya-hypolasia


hoya-hypolasia


hoya-hypolasia


hoya-hypolasia


hoya-hypolasia


hoya-hypolasia


hoya-hypolasia


hoya-hypolasia


hoya-hypolasia


hoya-hypolasia


hoya-hypolasia


hoya-hypolasia


hoya-hypolasia


hoya-hypolasia


hoya-hypolasia

2 yorum:

  1. Masallah..Masallah Masallah
    Severek bakilmis,severek gozlemlenmis,severek resimlenmis ve harika anlatimla anlatilmis,.
    Her zamanki gibi ❤❤❤
    Siz bu konuda bir tanesiniz🍀
    Her zamanki gibi...Emeginize,yüreginize saglik canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum ince ve güzel düşünceleriniz için :)
      Ama, ben sadece elimden geleni yapmaya çalışıyorum. Seviyoruz onları, onlar da karşılığını veriyor :)

      Sil

Yorum yazdığınız için teşekkür ediyorum !